Παρασκευή 5 Ιουνίου 2020

Ένας Ιούνιος διαφορετικός


Πλένουμε συχνά τα χέρια μας, για να είμαστε ασφαλείς!

Για να θυμόμαστε πάντα πόσο σημαντικό είναι να πλένουμε τα χέρια μας, για να φεύγουν τα μικρόβια, κάναμε και τα μαγικά μας! Βάλαμε μια εικόνα με μικρόβια σε μια ζελατίνα, απ’ έξω ζωγραφίσαμε με ανεξίτηλο μαρκαδόρο δυο παλάμες, βυθίσαμε αργά και ακριβώς κάθετα την ζελατίνα στο νερό και παρατηρήσαμε ότι τα μικρόβια εξαφανίζονταν, όταν βέβαια τα βλέπουμε από ορισμένη γωνία. Μπορείτε να το κάνετε και στο σπίτι. Όσο για τα μαγικά δεν υπάρχουν, αυτό οφείλεται στην ανάκλαση του φωτός.





 


 Το ι του Ιουνίου ζωντανεύει!
Βρήκαμε από ποια φωνούλα αρχίζει ο Ιούνιος και ψάξαμε να βρούμε και άλλες λέξεις που αρχίζουν από αυτήν. Τα παιδιά βρήκαν: Ιούλιος, Ιανουάριος, Ιάσονας, ιατρείο, ίσον, ιπποπόταμος, ιππόκαμπος, ιός, Ιιιι! Ίου!
Ζωντανέψαμε το μικρό ι και είχαμε πολύ ωραίες ιδέες! Μπορείτε και στο σπίτι να ζωντανέψετε το ι, το μπαστουνάκι. Θα το γράψει μεγάλο η μαμά ή ο μπαμπάς στο κέντρο της σελίδας και σεις θα το ζωντανέψετε. Επίσης μπορείτε να γράψετε και το κεφαλαίο και το μικρό μερικές φορές πάνω σε γραμμούλες που θα σας σχεδιάσουν οι γονείς σας.













5η Ιουνίου: Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος


Για το λόγο αυτό, σήμερα συζητήσαμε για το τι είναι περιβάλλον, ότι κινδυνεύει από τον άνθρωπο και όσο καταστρέφεται τόσο κινδυνεύει και η ζωή του ανθρώπου. Επειδή το θέμα αυτό είναι τεράστιο και δεν εξαντλείται σε μια ημέρα, ούτε τα παιδιά μπορούν να επεξεργαστούν πολλές πληροφορίες, ασχοληθήκαμε με το πώς θα δημιουργούμε λιγότερα σκουπίδια.



Τα παιδιά είπαν τις παρατηρήσεις τους:

Σκουπίδια στη θάλασσα, στην άμμο, στους δρόμους, στα πάρκα. Έχουν παρατηρήσει ότι αυτά τα σκουπίδια  είναι: σακούλες, πλαστικά μπουκάλια και καπάκια, κουτιά χάρτινα, γυάλινα μπουκάλια, αναψυκτικά, πεταμένα ρούχα, φαγητά (καρπούζι).


Προτάσεις: να μην πετάμε σκουπίδια, να τα βάζουμε στους κάδους, να κολλήσουμε αφίσες που να λένε να μην πετάμε σκουπίδια.



Στο τέλος σκεφτήκαμε τρόπους, για να μην δημιουργούμε πολλά σκουπίδια:

  • κάνουμε ανακύκλωση
  • τα μετατρέπουμε σε κατασκευές και παιχνίδια
  • φέρνουμε το νερό μας στο νηπιαγωγείο σε παγουρίνο και όχι πλαστικό μπουκάλι
  • φέρνουμε το δεκατιανό μας σε μπολ και όχι σακουλάκι μιας χρήσεως ή αλουμινόχαρτο
  • δεν πετάμε το φαγητό που μας περισσεύει
  • δίνουμε τα ρούχα που δεν χρειαζόμαστε σε άλλα παιδιά
  • παίρνουμε στο σούπερ μάρκετ τσάντες υφασμάτινες που τις ξαναχρησιμοποιούμε  
  • να μην χρησιμοποιούμε ποτήρια και πιάτα μιας χρήσεως, όταν κάνουμε πικ νικ

Μπορούμε να βρούμε και άλλους τρόπους μείωσης αποβλήτων και να τις συζητήσουμε, από το εκπαιδευτικό πρόγραμμα της Οικολογικής Εταιρείας Ανακύκλωσης «Πρόληψη αποβλήτων για μαθητές»

 https://assets.seesaw.me/us-2/3/0/2/9/c/b/3029cb8f-5b96-4544-b3ca-b0c6d962f039.pdf:::1587584041:::7776000:::kuVe0Ep-3GQGlIgKlLmsyBixiI0F3P4b8GH9KC_i2-ceBnlmjjgv7MtbLGq7j_-55UGshyYqYFuvJM_X7eKQ3A.pdf






Για να μειώσουμε τα σκουπίδια, μπορούμε να διαλέξουμε ό,τι θέλουμε από άχρηστα υλικά (κουταλάκια και πιρούνια μιας χρήσεως, ρολά κουζίνας και υγείας, καπάκια μπουκαλιών, καπέλα και πιατάκια γενεθλίων, χαρτόκουτες) και με τη φαντασία μας να τα μετατρέψουμε σε στολίδια ή παιχνίδια. Όπως έκαναν τα παιδιά στην τάξη μας!  

 


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου