Η
Φραουλίτσα και ο Αχλαδένιος ζωντάνεψαν στο κουκλοθέατρο και μας μίλησαν για το
φρούτα για τις πολύ σημαντικές βιταμίνες που μας προσφέρουν
Ένα καλάθι με φρέσκα λαχανικά – κουκλίτσες ήταν η έκπληξη που
περίμενε τα παιδιά στο νηπιαγωγείο το επόμενο πρωί
Τα λαχανικά ζωντάνεψαν στο κουκλοθέτρο και μας μίλησαν για
τις υγιεινές τροφές. Ακούστηκαν λέξεις σημαντικές όπως βιταμίνες, πρωτεΐνες,
υδατάνθρακες, λίπη, σίδηρος, ασβέστιο κ.α.
Διαβάσαμε το παραμύθι «Πώς να καταβροχθίσετε ένα ουράνιο
τόξο», της Γιολάντας Τσιαμπόκαλου.
Ο μπαμπάς έχει πει στο Γιώργο πως ο μύθος
λέει ότι όποιος μπορέσει να φάει ολόκληρο το ουράνιο τόξο, θα κερδίσει το
θησαυρό που βρίσκεται στην άκρη του. Ο Γιώργος, η αδερφή του και ο Τρύφωνας, ο
κατοικίδιος δράκος τους, ανακαλύπτουν το ουράνιο τόξο...στο ψυγείο!
Τα παιδιά
έμαθαν πως κάθε φρούτο και λαχανικό, ανάλογα με το χρώμα του, κάνει καλό σε
άλλο όργανο του σώματος και πως ο θησαυρός δεν είναι άλλος από την υγεία μας.
Σκεφτήκαμε λοιπόν να φτιάξουμε ένα ουράνιο τόξο που τρώγεται!
Κάθε παιδί πήρε ένα πιατάκι, με όλα τα χρώματα του ουράνιου
τόξου (των φρούτων και των λαχανικών) και έπρεπε με αυτά να φτιάξει το δικό του
ουράνιο τόξο με δυο συννεφάκια. Είχαμε, δηλαδή, μπροστά μας ένα παζλ που
τρώγεται! Όποιος το τελείωνε, μπορούσε να το απολαύσει!
Αφού ασχολούμαστε με τη διατροφή μας, σκεφτήκαμε να
μετατρέψουμε το κουκλόσπιτο σε ταβέρνα. Ταβέρνα όμως με μόνο υγιεινά πιάτα.
Εκεί λίγο τα παιδιά απογοητεύτηκαν, γιατί δεν θα έχει η ταβέρνα μας ούτε πίτσα,
ούτε γύρο, ούτε χοτ ντογκ.
Είπαν ότι χρειάζεται μια ταμπέλα με το όνομα της ταβέρνας και μια
ταμπέλα που θα λέει ότι απαγορεύονται τα ζώα. Ήξεραν το σχήμα και το χρώμα για
να φτιάξουμε αυτή την ταμπέλα. Μετά από διάλογο αποφασίσαμε το όνομα της
ταβέρνας: «Τα καλύτερα πιάτα».
Βρήκαμε τα σχετικά επαγγέλματα (σερβιτόρος, μάγειρας) Συμφωνήσαμε
ότι 4 παιδιά θα παίζουν κάθε φορά (σερβιτόρος, α, μάγειρας, πελάτες). Παίζοντας
θα αποκτήσουν τη συνήθεια να παραγγέλλουν υγιεινά φαγητά, ποτά και πρωινά και
να τρώνε σαλάτα και φρούτα. Επίσης θα αποκτήσουν δεξιότητες (σερβίρισμα),
σωστούς τρόπους συμπεριφοράς (καλώς ήρθατε, τι θα θέλατε, παρακαλώ, ευχαριστώ)
αλλά και άσκηση στην αντιστοίχιση και τη μέτρηση ( τόσα πιάτα, ποτήρια,
πιρούνια , χαρτοπετσέτες όσοι και οι πελάτες).
Φτιάξαμε και τον κατάλογο με τα φαγητά που θα προσφέρει η
ταβέρνα μας. Βάζαμε στην μηχανή αναζήτησης στον υπολογιστή το φαγητό που
ψάχναμε, αποθηκεύαμε την εικόνα και προσπαθούσαμε να συλλαβίσουμε τη λέξη και
να τη γράψουμε δίπλα. Δεν ήταν καθόλου εύκολο. Εξασκηθήκαμε στο να
αναγνωρίζουμε και να ταυτίζουμε τα γράμματα των λέξεων με τα γράμματα του
πληκτρολόγιου του υπολογιστή. Χρησιμοποιήσαμε τον υπολογιστή σαν εργαλείο, για
να δημιουργήσουμε εικόνες και λέξεις.
Γίναμε μάγειρες και αποφασίσαμε να φτιάξουμε ένα
υγιεινό φαγητό!
Αρακάς με πατάτες, καρότα και κοτόπουλο. Διαβάσαμε την συνταγή,
φτιάξαμε τον αρακά με μπαλάκια από γκοφρέ και προσθέσαμε όλα τα υλικά. Το
αποτέλεσμα ήταν καταπληκτικό.
Φτιάξαμε τον υγιεινούλη με κομμάτια από φρέσκα λαχανικά ο
οποίος όμως μετά από δύο μέρες μαράθηκε και έτσι καταλάβαμε ότι για να
διατηρηθούν τα λαχανικά χρειάζονται … το ψυγείο.
Με χάρτινα πιατάκια που τα βάψαμε με τέμπερα φτιάξαμε
βιολογικά μήλα, από τα οποία έβγαινε ένα σκουληκάκι που μας μετέφερε το μήνυμα:
«Ένα μήλο την ημέρα το γιατρό τον κάνει πέρα»
Κόψαμε
εικόνες και φτιάξαμε τα σπιτάκια με τις ομάδες των τροφών
Σε ένα πιάτο χωρισμένο σε τέσσερα «κουτάκια», κάθε παιδί
έφτιαχνε το δικό του γεύμα, με τα φαγητά του κουκλόσπιτου. Τα φρούτα και τα
λαχανικά είναι αυτά που πρέπει να κυριαρχούν στη διατροφή μας. Το λίγο
μικρότερο κουτάκι είναι για τα δημητριακά, τις πατάτες και το ρύζι. Τα άλλα
δυο, για τα γαλακτοκομικά και για τα κρέατα, ψάρια, αυγά, όσπρια.
Αφού πειραματίστηκαν με τα χειροπιαστά, τα παιδιά ζωγράφισαν
ένα γεύμα, που να περιέχει τροφές και από τις τέσσερις ομάδες τροφών.
Φέραμε λαχανικά από το σπίτι μας. Τα χρησιμοποιήσαμε για να
στολίσουμε το κολατσιό μας. Διαλέξαμε να φτιάξουμε το ψωμάκι μας σπιτάκι ή
προσωπάκι. Μοιραστήκαμε και ανταλλάξαμε υλικά και δημιουργήσαμε. Μετά φάγαμε με
όρεξη τις δημιουργίες μας. Αυτός ήταν και ο σκοπός μας. Να κάνουν τα ίδια τα
παιδιά ελκυστικό το γεύμα τους, και να το φάνε με όρεξη. Επίσης να δοκιμάσουν
τροφές που δεν γνωρίζουν ή διστάζουν να δοκιμάσουν. Σκεφτήκαμε τι θα μπορούσαμε
να φτιάξουμε με τα υλικά που περίσσεψαν. Τα παιδιά πρότειναν: πεταλούδα,
πασχαλίτσα, γατούλα, αυτοκίνητο, λουλούδι κλπ. Επίσης ποιο υλικό ταιριάζει
ανάλογα με το χρώμα και το σχήμα του.
Ορίστε οι δημιουργίες μας!
Κάποια φαγητά, που ενώ αν τα φάμε έξω είναι ανθυγιεινά,
μπορούμε να τα φτιάξουμε στο σπίτι και να είναι υγιεινά
Εμείς στο σπίτι μας φτιάχνουμε χάμπουργκερ, που είναι
υγιεινά! πετάχτηκε ο Δημήτρης. Εξηγήσαμε, λοιπόν, ότι όταν τέτοια φαγητά τα
φτιάχνουμε στο σπίτι, μπορούν να είναι υγιεινά και μάλιστα πολύ. Το χάμπουργκερ
περιέχει τροφές από όλες τις ομάδες και μπορούμε να του προσθέσουμε ό,τι θέλουμε
εμείς. Τα παιδιά πρότειναν μανιτάρια, κρεμμύδια, πατάτες για το άσπρο χρώμα,
καρότα και πορτοκαλί πιπεριές, μελιτζάνες και μοβ λάχανο, πιπεριές πράσινες,
μαρούλι και λάχανο, ντομάτα και κόκκινη πιπεριά.
Ο καθένας έφτιαξε το δικό του λαχταριστό υγιεινό τεράστιο
χάμπουργκερ, με χαρτιά διαφόρων ειδών, χάρτινα πιατάκια, χαρτί κουζίνας και
κόλλα.
Ασχοληθήκαμε με υγιεινή ζαχαροπλαστική! Ήρθε η κυρία
Εμμανουέλα, η μαμά της Κλέλιας, να μας
φτιάξει κέικ με χαρουπάλευρο, αλεύρι ολικής άλεσης, γάλα αμυγδάλου, ελαιόλαδο,
μαύρη ζάχαρη, μαύρη σοκολάτα και άλλα υλικά.
Τελειώσαμε τις εργασίες που είχαμε ξεκινήσει χθες, με αφορμή
τη σπείρα.
Τα παιδιά είπαν ότι έχουν δει σπείρα σε γλειφιτζούρια, οπότε
φτιάξαμε μεγάλα γλειφιτζούρια, με εντυπωσιακά σχέδια και χρώματα, που να μας
προκαλούν να τα αγοράσουμε.
Έτσι κάνουν αυτοί που τα φτιάχνουν, για να τα
αγοράζουν τα παιδιά, ενώ είναι ανθυγιεινά, είπαν τα παιδιά!
Φτιάξαμε τη σπείρα
και τα άλλα σχέδια με λαδοπαστέλ, χρωματίσαμε με νερομπογιές και στολίσαμε με
γκλίτερ.
Μιλώντας για φαγητά και πιάτα ήταν ωραία ευκαιρία να
προσπαθήσουμε να κατανοήσουμε τις έννοιες «μοιράζω ίσα, ολόκληρο, μισό,
τέταρτο, όγδοο».
Φτιάξαμε λοιπόν μια υγιεινή πίτσα με μια πίτα και πιπεριές και
ντομάτες, και θέλαμε να τη μοιράσουμε στις διδυμούλες που έχουμε στο
κουκλόσπιτο. Πώς θα την μοιράζαμε στα δύο ώστε να μην παραπονεθεί καμιά; Η
απάντηση βγήκε εύκολα από τα παιδιά, και έδειξαν με το χέρι τους πώς θα την
κόβαμε. Αυτά τα 2 κομμάτια τα είπαμε μισά. Αν τώρα θέλαμε να μοιράσουμε την
πίτσα και στα αδελφάκια τους, δηλ. σε 4 παιδάκια; Πάλι τα παιδιά βρήκαν τη λύση
και έδειξαν με το χέρι τους. Αυτά τα ονομάσαμε τέταρτα . Η Αντωνιέτα είπε ότι
οι πίτσες είναι μοιρασμένες σε 8 ή 12 κομμάτια. Ο Δημήτρης είπε αυτή όμως είναι
μικρή. Η κυρία είπε πως μπορούμε να την κόψουμε σε 8 κομμάτια, η Μάγδα έδειξε
και έτσι ονομάσαμε τα κομμάτια αυτά όγδοα.
Ζωγραφίσαμε μια πίτσα ο καθένας και προσπαθήσαμε να τη
μοιράσουμε στα 4. Στο τέλος παίξαμε με τις πίτσες μας puzzle.
Σχηματίσαμε
με τα χεράκια μας το Δ της διατροφής
Είδαμε ένα σύντομο βίντεο για την ισορροπημένη διατροφή.
Μάθαμε τι σημαίνει ισορροπημένη διατροφή.
Συζητήσαμε αυτό που είδαμε.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου