Δευτέρα 4 Δεκεμβρίου 2017

Τι μάθαμε για το νερό

Ένα  στοιχείο της φύσης πολύ αγαπημένο των παιδιών.
Όλα έχουν κάτι να πουν: παιχνίδια στη θάλασσα, τσαλαβουτήματα σε λακκούβες, πιτσιλίσματα, πλύσιμο αυτοκινήτων με το μπαμπά, παιχνίδια στη μπανιέρα και τόσα άλλα.

Εμείς προσπαθήσαμε να κατανοήσουμε με τα παιδιά τον κύκλο του νερού.
Διαβάσαμε γι' αυτό το λόγο " Το σύννεφο που έβαλε τα κλάματα "





και " Δε φοβάμαι το νερό "






το δραματοποιήσαμε




 και έτσι μπορούσαμε πολύ εύκολα να αναπαραστήσουμε τον κύκλο του νερού







να τον ζωγραφίσουμε 




Το κάναμε και puzzle, για να το  παίζουμε


Το ταξίδι του νερού




Φτιάξαμε και μια μακέτα






Ζωγραφίσαμε τα χρώματα που μπορεί να παίρνει το νερό στη φύση και τα είπαμε ψυχρά








Μιλήσαμε όμως και για τα χρώματα του ουράνιου τόξου που για να δημιουργηθεί χρειάζεται το νερό και τον ήλιο.
Τα σχεδιάσαμε πάνω σε φίλτρα του καφέ, τα ψεκάσαμε με νερό και φτιάξαμε τα υπέροχα ουράνια τόξα!



Δημιουργήσαμε τον ήχο του νερού που κυλάει στο ποτάμι φυσώντας με καλαμάκι στα παγουρίνα μας








Πειραματιστήκαμε με  ποια πράγματα επιπλέουν και ποια βυθίζονται στο νερό κάνοντας προβλέψεις και καταγραφές












Το ξέρατε ότι η κολοκύθα επιπλέει στο νερό; Τα παιδιά είπαν ότι σίγουρα θα βουλιάξει, γιατί είναι μεγάλη και βαριά. Όμως κάναμε το πείραμα και είδαμε ότι επιπλέει!
Μας βοήθησε πολύ το ιστολόγιο "Μαθαίνω εξερευνώντας " 

Εκεί βρήκαμε και αυτό το παιχνίδι που μας διασκέδασε και μας έμαθε
  



Μιλήσαμε πολύ και για την οικονομία που πρέπει να κάνουμε στο νερό. Ένας τρόπος που είδαμε σε μια εικόνα ήταν να βάλουμε στο καζανάκι της τουαλέτας ένα τούβλο. Τα παιδιά ήταν βέβαια δύσκολο να το κατανοήσουν γι' αυτό κάναμε το εξής πείραμα

Γεμίζουμε ένα μπουκάλι νερό, τραβάμε μια γραμμή εκεί που φτάνει το νερό, το αδειάζουμε στο μπολ και τραβάμε στο μπολ μια γραμμή εκεί που φτάνει το νερό. 




Αδειάζουμε το μπολ, βάζουμε μέσα ένα βαρύ ορθογώνιο παραλληλεπίπεδο αντικείμενο και βάζουμε νερό μέχρι να φτάσει στη γραμμή που είχαμε τραβήξει πριν.


Ρωτήσαμε τα παιδιά : « Είναι τόσο το νερό όσο και πριν; » Η απάντηση είναι βέβαια « Ναι » 





 Βγάζουμε το αντικείμενο, αδειάζουμε το νερό στο μπουκάλι και τι διαπιστώνουμε; Ότι το νερό είναι τώρα πιο κάτω στο μπουκάλι. Τραβάμε μια γραμμή και συγκρίνουμε.




 Το νερό είναι λιγότερο, τώρα το βλέπουν τα παιδιά.
 Συμπέρασμα: Αν βάλουμε ένα αντικείμενο σε ένα δοχείο με  νερό, παίρνει το χώρο του νερού και έτσι έχουμε λιγότερο νερό στο δοχείο.


Επίσης κάναμε πειράματα, για να ανακαλύψουμε τις ιδιότητες του νερού. Βάλαμε νερό σε δοχεία διαφορετικού σχήματος και προσθέσαμε  μια σταγόνα διαφορετικού χρώματος στο καθένα. Τα βάλαμε στην κατάψυξη.









Διαπιστώσαμε λοιπόν ότι το νερό:

  • γίνεται πάγος, όταν βρεθεί σε χαμηλή θερμοκρασία
  • δεν έχει χρώμα αλλά παίρνει χρώμα, αν του προσθέσουμε
  • δεν έχει σχήμα αλλά παίρνει το σχήμα του δοχείου που το βάζουμε                               
Επίσης δημιουργήσαμε σύννεφο βάζοντας ζεστό νερό σε ένα βάζο, παγάκια πάνω από το καπάκι του και ψεκάζοντας πολύ γρήγορα σπρέι

 
 


Στο 32ο συστεγαζόμενο νηπιαγωγείο ήρθε ο μπαμπάς της Ελευθερίας,
ερευνητής του ΙΤΕ και μας παρουσίασε πολύ διασκεδαστικά πειράματα με το νερό και το διοξείδιο του άνθρακα












Τον ευχαριστούμε πολύ!!!




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου