Δευτέρα 18 Μαΐου 2020

Παίζουμε και δημιουργούμε καλοκαιρινά


Αφού, λοιπόν, το καλοκαιράκι μας επισκέφτηκε νωρίς, συγκεντρώσαμε μερικές ιδέες για να διασκεδάσουμε και να ασκήσουμε διαφορετικές δεξιότητες στη θάλασσα!
 Με τους θησαυρούς της, μπορούμε να συνεχίσουμε και στο σπίτι.


        Δημιουργικότητα και φαντασία:

  • Καραβάκι από κοχύλι: γυρίζουμε το κοχύλι ανάποδα, βάζουμε μέσα ένα κομματάκι πλαστελίνη ή πηλό, μπήγουμε ένα ξυλάκι και του στερεώνουμε χάρτινο ή υφασμάτινο πανάκι.
  • Ψηφιδωτό με πετρούλες και κοχύλια
  • Γράφω το όνομά μου με πετρούλες και ξυλάκια στην άμμο
  • Αποτύπωμα κοχυλιού σε πηλό ή πλαστελίνη ή αλμυρό ζυμάρι, για να φτιάξω απολίθωμα
  • Ανθρωπάκια από κοχύλια ή πετρούλες, κολλημένα πάνω σε ξυλάκια παγωτού. Όταν στεγνώσει η κόλλα, παίζω κουκλοθέατρο.
  • Κουτί καλοκαιρινών θησαυρών: Στολίζω το καπάκι από ένα κουτί (παπουτσιών ή άλλο) με κοχύλια, αφού απλώσω άσπρη κόλλα σε όλη του την επιφάνεια. Μέσα στο κουτί, βάζω τους καλοκαιρινούς μου θησαυρούς της φύσης.
  • Μενταγιόν με κοχύλι σε πηλό ή ζυμάρι: Διαλέγω ένα κοχύλι που μου αρέσει, το μπήγω σε πηλό ή αλμυρό ζυμάρι, κάνω μια τρύπα με ένα καλαμάκι από σουβλάκι και περνώ το μενταγιόν μου σε κορδόνι.
  • Ζωντανεύω μια πετρούλα ή ένα κοχύλι: το κολλάω σε χαρτί και συμπληρώνω ό,τι χρειάζεται με μαρκαδόρο ή άλλα αντικείμενα (ξυλάκια, κουμπιά, χάντρες, ματάκια, κλπ.)
  • Ακούω τη θάλασσα, μέσα από ένα κοχύλι. Τι μου ψιθυρίζει;
  • Βάφω ή στολίζω κοχύλια
  • Φτιάχνω μια σύνθεση με κοχύλια: βρίσκω τα κατάλληλα σχήματα και μεγέθη και φτιάχνω ανθρωπάκια, λουλούδια, πεταλούδες, ψάρια, αυτοκίνητα, κλπ. Όποια σύνθεση μου αρέσει, την κολλάω σε χαρτόνι
  • Ζωγραφίζω με κόλλα και άμμο: φτιάχνω ένα σχέδιο με κόλλα, ρίχνω πάνω στο χαρτί άμμο, τινάζω την άμμο που δεν έχει κολλήσει και το δημιούργημά μου είναι έτοιμο! Κάνω υπομονή, να στεγνώσει καλά η κόλλα.
  • Ζωγραφίζω πάνω σε μεγάλα βότσαλα, με λαδοπαστέλ, τέμπερες, νερομπογιές, ξυλομπογιές, μαρκαδόρους, κλπ.

        Μαθηματικά/Φυσικές επιστήμες:

  • Παρατήρηση κοχυλιών: σχήμα, χρώμα, μέγεθος, βάρος, υφή... Με μεγεθυντικό φακό, με αποτύπωμα σε βρεγμένη άμμο ή, στο σπίτι, σε πηλό, πλαστελίνη ή ζυμάρι, με κλειστά μάτια και ψηλάφιση. 
  • Φτιάχνω ομάδες με ίδια χαρακτηριστικά: είδος (πέτραδάκια, κοχύλια, ξυλάκια), σχήμα, χρώμα, μέγεθος, βάρος, υφή...
  • Κάνω προσθέσεις με κοχύλια και πετρούλες στην άμμο. Με ξυλάκια φτιάχνω τα σύμβολα + και =
  • Γράφω αριθμούς με πετρούλες, κοχύλια ή ξυλάκια στην άμμο
  • Ζυγίζω άμμο και νερό σε δυο ίδια κουβαδάκια που έχω στερεώσει σε ένα ξύλο ή κρεμάστρα ρούχων. Ποιο είναι πιο βαρύ;
  • Επιπλέει-βουλιάζει με θησαυρούς της παραλίας: δοκιμάζω σε κουβαδάκι με νερό ή στη θάλασσα
  • Άνωση: Προσπαθώ να βυθίσω την μπάλα μου, τι παρατηρώ; προσπαθώ να μείνω εγώ στην επιφάνεια της θάλασσας.







Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου