Δευτέρα 25 Μαΐου 2020

Παιχνίδια με το φως και τη σκιά .


Ζωγραφίζω το περίγραμμα της σκιάς αντικειμένων (ζωάκια, ανθρωπάκια, παιχνιδάκια): βάζουμε τα αντικείμενα πάνω σε χαρτί, σε σημείο που να πέφτει ο ήλιος. Με μολύβι, ζωγραφίζουμε το περίγραμμα της σκιάς τους.
 
Παίρνω αστείες στάσεις με το σώμα μου και παρατηρώ τη σκιά μου. Διαλέγω μια πόζα που μου αρέσει και ζητάω από κάποιον να ζωγραφίσει το περίγραμμα της σκιάς μου σε χαρτί του μέτρου ή με κιμωλία, στο τσιμέντο ή τα πλακάκια. Μπορώ να κόψω το περίγραμμα, να στολίσω τη σκιά μου όπως μου αρέσει και να την κρεμάσω στο δωμάτιό μου.

 
Φτιάχνω το προφίλ μου: Η μαμά ή ο μπαμπάς στερεώνει ένα χαρτί, σε τοίχο που φωτίζεται από τον ήλιο, στο ύψος του κεφαλιού μου. Εγώ στέκομαι στο πλάι, έτσι που να φαίνεται η σκιά του προφίλ μου πάνω στο χαρτί. Η μαμά ή ο μπαμπάς ζωγραφίζει το περίγραμμα της σκιάς μου με ένα μολύβι. Βάζω το χαρτί σε τραπέζι και χρωματίζω το προφίλ μου με μαύρη μπογιά ή, αν θέλω, του προσθέτω χαρακτηριστικά, μαλλιά, κλπ.

Βάζω ένα χαρτί στο μπαλκόνι, κοντά σε κάποιο φυτό, με τέτοιο τρόπο ώστε να πέφτει πάνω στο χαρτί η σκιά από τα κλαδιά, τα φύλλα ή τα λουλούδια. Με νερομπογιές ή μαρκαδόρους ή ξυλομπογιές ή λαδοπαστέλ, χρωματίζω τη σκιά του φυτού.

Σε χαρτί του μέτρου, ζωγραφίζω το περίγραμμα από τη σκιά που δημιουργούν τα κάγκελα στο μπαλκόνι.

Ζωντανεύω μια σκιά

Διαλέγω μια σκιά ενός αντικειμένου, σχεδιάζω το περίγραμμά της σε χαρτί, σκέφτομαι τι μου θυμίζει, προσθέτω τις λεπτομέρειες και τη ζωντανεύω!


Μετράω τη σκιά μου σε διαφορετικές ώρες. Τι παρατηρώ; Γιατί η σκιά μου μεγαλώνει ή μικραίνει; Ξέρω ότι πρέπει να πηγαίνω στη θάλασσα όταν η σκιά μου είναι μεγάλη. Ποιες ώρες είναι μεγάλη η σκιά μου; Ποιες ώρες πρέπει να πηγαίνω στη θάλασσα;

Φτιάχνω ζωάκια, με τη σκιά των χεριών μου (red ted art)
                                      
                            Ζωάκια με τις σκιές των χεριών μου 

 
Φτιάχνω προτζέκτορα!

 Σε ρόλο από χαρτί υγείας, στερεώνω με λαστιχάκι διαφανή μεμβράνη τροφίμων. Με ανεξίτηλο μαρκαδόρο σχεδιάζω πάνω στη μεμβράνη (αστέρι, ήλιο, νυχτερίδα, ανθρωπάκι ή ό,τι άλλο θέλω) φωτίζω με φακό μέσα στο ρολό και το σχέδιό μου εμφανίζεται στον τοίχο.


Φτιάχνω θέατρο σκιών

Φτιάχνω απλές φιγούρες σε χαρτόνι, τις κόβω, τις κολλάω σε ξυλάκια παγωτού ή σουβλακιού ή σε σπαστά καλαμάκια και παίζω θέατρο σκιών, σε τοίχο που φωτίζεται από τον ήλιο. 

Μπορούμε να κατασκευάσουμε μια σκηνή για θέατρο σκιών, με ένα καπάκι κουτιού το οποίο κόβουμε, αφήνουμε  ένα πλαίσιο και του κολλάμε χαρτί. Επίσης, μπορούμε να φτιάξουμε τη σκηνή με LEGO. 

                                  Θέατρο σκιών με Lego

 
Το παιχνίδι του καθρέφτη με τις σκιές μας
Όλη η οικογένεια παίζει το παιχνίδι του καθρέφτη με τις σκιές.
Όλοι παρατηρούν τη σκιά του «αρχηγού» και προσπαθούν να κάνουν και τη δική τους ίδια!

Μαντεύω τις σκιές
Βλέπω τις σκιές από καθημερινά αντικείμενα και μαντεύω ποιο αντικείμενο τις δημιουργεί.


Κυνηγάμε τις σκιές μας!
Προσπαθούμε να πατήσουμε τη σκιά του αντιπάλου: μόλις την πατήσουμε, κυνηγάει αυτός!


Φτιάχνω ένα ηλιακό ρολόι, με ένα χάρτινο πιάτο  και ένα μολύβι 
                       
                                            Ηλιακό ρολόι
 

 

 

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου